Skip to main content

Kjøpsbetingelser

Nettstedet www.kirketorget.as eies, driftes og vedlikeholdes av Norrøna Salg og Holding AS ( org.nr . 970918620)

Vennligst les gjennom våre kjøpsbetingelser. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

Adresseendring
Du velger selv leveringsadresse når du legger inn ordren, vi ber om at det ikke brukes postboksadresser. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling. 

Vareinformasjon
Vi gjør hele tiden vårt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Vi tar likevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. 

Priser
Alle priser vises eks mva og i norske kroner. Mva fremkommer som egen linje i handlekurven når varen er lagt til der. Vi tar forbehold om trykkfeil, samt at noen varer kan være utsolgt.
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på nettstedet uten varsel.
Prisen som er aktuell når varen bestilles, er den prisen som gjelder uavhengig av om prisen går opp eller ned senere. 

Tilbud
Tilbud gjelder i en gitt tidsperiode og så langt lageret rekker. 

Betaling
Varer til privatkunder betales på forhånd med kort, Vipps eller Klarna. Bedriftskunder kan i tillegg få tilsendt faktura.

Frakt
Fraktkostnad beregnes i handlekurven, ved at en legger inn poststed. Ved større og tyngre forsendelser beregnes frakt separat og kan etterfaktureres. Vi leverer selv, bruker Posten, Postnord, DbSchenker og Bring med flere befraktere. Varer kan for øvrig hentes fraktfritt hos Kirketorget AS, Øvre Tverrgate 5A, 3050 Mjøndalen.

Levering
Kirketorget AS har forsendelser til hele Norge. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 1 virkedag til 1 uke etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner. 

Mindre pakker leveres normalt direkte i din postkasse. Dersom postkassen din er full eller pakken er for stor til å få plass, må den hentes på ditt postkontor eller post i butikk. Du vil i så fall få tilsendt henteseddel.

Kirketorget AS er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager. For pakker som ikke blir hentet, forbeholder vi oss retten til å debitere en avgift på 250,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.
Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Undersøkelsesplikt

Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon. 

Transportskade
Hvis pakken er skadet under transporten er det fint om du kontakter oss snarest slik at vi kan ta dette opp med vår transportør.

Reklamasjon 
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angrerett, skal rettes skriftlig gjennom å sende en e-post til post@kirketorget.as.

Du får da svar fra oss snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette, på denne måten unngår vi misforståelser og/eller unødvendige returkostnader.

Angrerett og angrefrist – generell informasjon
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt.
Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig og vi anmoder om bruk av angrerettskjema. Vi ber deg legge ved skjema i pakken du returnerer.

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Dersom du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du ha tilbakebetalt det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Frakt for sending av varen fra Kirketorget AS til kunden blir ikke kreditert. 

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen. 

For klær: Varer som er brukt utover det som normalt kan gjøres i fysisk butikk (dvs. prøvd på) vil bli belastet for eventuell verdireduksjon på varen. Dersom varen er brukt på så måte at den ikke kan selges videre, vil du motta varen i retur, og bli belastet hele beløpet for varen. Varen må være i samme stand og tag må være intakt på produktet slik som du mottok den, for at den skal kunne returneres.

NB! Det er ikke alminnelig angrerett på varer som produseres etter mål/skreddersøm, da dette regnes som spesialtilpassede varer/klær.

Returadresse: Kirketorget AS, Øvre Tverrgate 5A, 3050 Mjøndalen

Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel på varen må du som kunde innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, gi oss skriftlig melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at du overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet), skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og du har reklamert innen de nevnte fristene, kan du gjøre gjeldende følgende:

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
  • Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

Dersom vår retting eller omlevering vil medføre at du i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet, har du under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for vår regning. Som hovedregel har vi ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss på post@kirketorget.as.

Undersøkelsesplikt

Når du mottar varen, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om varen er blitt skadet under transport, eller om varen har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon

(Varer må undersøkes om de er i samsvar med ordrebekreftelsen , uten å åpne forsegling / esken.)